Telefonisch spreekuur
Voor korte, eenvoudige vragen kunt u gebruik maken van het telefonisch spreekuur van de huisarts. Dat heeft als voordeel dat u niet naar de praktijk hoeft te komen.
Het telefonisch spreekuur vindt iedere werkdag plaats tussen 11.00 uur en 13.00 uur.
Vaak is het een goede oplossing om samen telefonisch te overleggen. Het is niet altijd noodzakelijk om een spreekuurafspraak te maken. Belt u tussen 8.00 uur en 11.00 uur naar de praktijk en kiest u in overleg voor een telefonisch consult dan wordt u op een afgesproken moment terug gebeld. Soms is het beter dat de huisarts zelf belt indien er nog onduidelijkheden zijn, soms is het beleid en advies prima door de assistente terug te koppelen.
Uitslagen
Tussen 13.00 uur en 15.00 uur kunt u bellen voor korte ( aan) vragen en dus ook voor uitslagen. Afspraken worden ’s middags liever niet meer gemaakt. Maar om u van dienst te zijn, maken we graag een uitzondering. Voor niet spoedeisende vragen kan dan een afspraak binnen enkele dagen worden aangeboden.
Het spreekt voor zich: Bij acute zaken kunt u uiteraard altijd bellen (keuze 1), maar ook als het redelijkerwijs echt niet kan wachten tot de volgende ochtend.
Receptenlijn
Recepten kunt u via patientenportaal aanvragen of via de receptenlijn.
Onze receptenlijn is 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. Hier kunt u uw chronische medicatie aanvragen. Dit is medicatie wat u dagelijks gebruikt.
Om een recept aan te vragen belt u ons gewone telefoonnummer en kiest dan de 2. Spreek uw naam en geboortedatum in, welk medicament u nodig heeft; het aantal en de huidige dosering. Ook geeft uw uw telefoonnummer door en of het bezorgd moet worden.
Als u inspreekt voor 10.00 op een werkdag probeert de apotheek uw medicijnen na twee werkdagen klaar te leggen. Soms is dit eerder of later. Dit ligt o.a. aan eventuele leveringsproblemen waar de apotheek mee te maken heeft.
Als u te laat bent met het bestellen van uw medicatie bel dan de assistente. Zij bespreekt dan met u of wij en de apotheek het kunnen versnellen.
Tip: Buiten de openingstijden heeft u meestal geen last van andere bellende patienten. Bovendien werkt u mee om de toegankelijkheid overdag optimaal te houden.
Mochten bovenstaande opties voor u toch lastig zijn in verband met bv geschreven taal, dan is dat geen probleem. Geef dan even bij de balie of telefonisch aan dat u het liever persoonlijk bij de assistente aanvraagt of nog een doosje inlevert.